نحوه جواب جملات نیش دار
نوشته شده توسط : ذهن نو

برخی از افراد از اینگونه سخن گفتن برای شوخی و به صورت طنزآمیز استفاده می‌کنند؛ که اشکالی ندارد. اما در هر صورت باید به میزان جنبه شنونده و ویژگی های شخصیتی او نیز توجه داشت. به طور کلی سخن گفتن آدابی داردی که افراد باید در ارتباط با دیگران آنها را رعایت کرده و محترمانه صحبت کنند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جواب جملات نیش دار می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

منبع :  جواب جملات نیش دار

جواب جملات نیش دار

برخی از افراد به طور ذاتی زبان تلخی داشته و در صحبت های خود بسیار از نیش و کنایه استفاده می‌کنند. چنین افرادی نه تنها دیگران را رنجانده؛ بلکه پس از مدتی، تنها می‌مانند. اینکه چطور جواب جملات نیش دار را بدهیم؛ سوال بسیاری از افراد است. مواجهه با چنین موضوعی آسان نیست و کاملا به ویژگی های شخصیتی خود افراد برمی‌گردد.

این موضوع در شرایط خانوادگی و یا حتی محیط های کاری که با افراد زیادی برخورد داریم؛ سخت تر نیز خواهد شد. به همین دلیل باید برای مواجهه با آن آماده باشیم و عوامل مختلفی را در نظر بگیریم. برای اطلاع از انواع سبک های ارتباطی کلیک کنید.

چگونه جواب جملات نیش دار را بدهیم؟

جواب جملات نیش دار گاهی باعث پایین آمدن سطح شخصت ما در مقابل دیگران می‌شود. به همین دلیل افراد باید در این مورد به خوبی فکر کرده و پاسخی سنجیده داشته باشند. برخی سکوت کردن و یا خندیدن را در پاسخ به چنین حرف هایی انتخاب می‌کنند. اما به طور کلی می‌توان از برخی روش ها برای رویارویی با این موضوع استفاده کرد. برای اطلاع از نحوه برقراری ارتباط با دیگران کلیک کنید.

????اعتماد به نفس خود را بالا ببرید

افرادی که اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی دارند در مواجه با جملات نیش و کنایه دار، با بردباری و آرامش برخورد می‌کنند. آنها این حرف ها را به صورت شخصی برداشت نمی‌کنند. افرادی که اینگونه صحبت می‌کنند؛ با همه افراد این چنین هستند و نباید از آنها دناراحت شد و یا کنایه های آنان را به دل گرفت.

به همین دلیل حواب جملات نیش دار نیاز به اعتماد به نفس بالا و به طور کلی سلامت روان دارد. برخی از افراد به صورت طبیعی زودجوش بوده و به راحتی ناراحت و عصبانی می‌شوند. اما چنین رفتاری بسیار سطحی و پیش پا افتاده است و نباید در مقابل آن گارد گرفت.

????محترمانه برخورد کنیم

اگر احساس می‌کنیم که باید جواب جملات نیش دار را بدهیم؛ بهتر است اینکار را به صورت محترمانه و با لحنی آرام انجام دهیم. برخی فورا و بدون فکر کردن، واکنش نشان داده و یا شروع به بی احترامی به طرف مقابل می‌کنند. اما اینکار باعث پشیمانی می‌شود و جو را متشنج می‌کند. آرامش خود را حفظ کرده و به اصول اخلاقی پایبند باشید. با اینکار او نیز متوجه رفتار خود خواهد شد و احتمال اینکه این رفتار را دوباره تکرار کند؛ کم می‌شود.

????از مقابله به مثل پرهیز کنید

برخی از افراد برای جواب جملات نیش دار، از مقابله مثل استفاده می‌کنند. آنها سعی می‌کنند با لحن خود فرد با او سخن گفته و یا کار او جبران کنند. اما این واکنش درستی نیست. شما نباید از او تاثیر بگیرید و به همان شکل رفتار کنید. صحبت کردن با نیش و کنایه عادت رفتاری مناسب نبوده و حتی تقلید از آن نیز درست نیست. اگر شما هم مانند چنین فردی رفتار کنید؛ با او تفاوتی ندارید و باعث آزار دیدن دیگران خواهید شد. پایان این چرخه با مقابله به مثل انجام نمی‌گیرد و باید از روش های موثرتری استفاده کرد.

????استفاده از زبان بدن

حتی گاهی نیاز به جواب به صورت کلامی هم نیست. می‌توانید با زبان بدن خود و واکنش های بدنی در جواب جملات نیش دار، به فرد مقابل نشان دهید که حرف های او را نشنیده گرفته اید و یا ناراحت هستید. در این شرایط می‌توانید به مکان دیگری نگاه کرده و یا تنها لبخند ملایمی بزنید. با اینکار نه تنها بی احترامی نکرده اید؛ بلکه او نیز متوجه کار اشتباهش می‌شود. استفاده از زبان بدن روش موثری برای برخورد با جملات کنایه آمیز است و می‌تواند باعث کاهش بروز این رفتار گردد.

تاثیر جواب جملات نیش دار بر روابط خانوادگی

امروزه جواب جملات نیش دار، تاثیر زیادی بر روابط خانوادگی دارد. برخی از افرادکه توانایی حل مساله و یا بیان مشکلات شان را ندارند؛ حرف های خود را با زبان تلخی با اطرافیان شان مطرح می‌کنند. حتی این رفتار میان زوجین نیز دیده می‌شود.

در صورتیکه همسر جزو نزدیک ترین افراد زندگی محسوب می‌شود و باید به صورت کاملا مستقیم با او صحبت کرد. اینگونه صحبت کردن می‌تواند باعث دور شدن اعضای یک خانواده از یکدیگر و همچنین بروز اختلافاتی گردد که تا مدت ها آثار آنها خواهند ماند. به همین دلیل بهتر است افراد بر روابط خود و همچنین نحوه برخورد با دیگران، کار کرده وحتی در این زمینه از یک روانشناس کمک بگیرند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

کدام شخصیت ها از جملات نیش دار استفاده می‌کنند؟

دسته ای از افراد که از جواب جملات نیش دار استفاده می‌کنند؛ به طور کلی شخصیت و روان سالمی نداشته ودچار خلاهای عاطفی زیادی هستند. حتی از اینکار به عنوان روشی برای جلب توجه استفاده می‌کنند. طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، این افراد مسائل حل نشده زیادی در گذشته خود دارند که در حال حاضر برای بیان کردن آنها از روش های غیرمستقیم استفاده می‌کنند.

شخصیت های پرخاشگر و همچنین افرادی که استرس بالایی را تجربه می‌کنند؛ بیشتر این رفتارها از خود بروز می‌دهند. برخورداری از مهارت های ارتباطی، یکی از مهم ترین مسائل برای زندگی اجتماعی است. افراد باید برای یادگیری آنها از دیگران و همچنین متخصصین این زمینه کمک بگیرند. برای آشنایی بیشتر با مهارت های ارتباطی کلیک کنید.

چرا افراد از جملات نیش دار استفاده می‌کنند؟

افرادی که از این روش برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند؛ دلایل مختلفی را در این زمینه مطرح می‌کنند. برای مثال یکی از توجیهات آنها شوخی و طنزپردازی است. در صورتی که حرف آنها کاملا در شرایط بحث جدی زده شده است. یا آنها این رفتار خود را از خانواده تقلید کرده وتصور می‌کنند تنها راه بیان کردن مشکلات و مسائل شان همین است.

آنها از بیان کردن نظرات شان به صورت مستقیم می‌ترشند؛ به همین دلیل از این روش استفاده می‌کنند. اما هیچ کدام از اینها دلیل منطقی برای این رفتار نبوده و افراد باید برای برطرف کردن آن اقدام کنند.

سخن پایانی

داشتن اعتقادات قوی و همچنین پایندی به اصول اخلاقی، باعث می‌شود تا افراد از رنجاندن دیگران خودداری کنند. موضوعی که بسیاری از افراد در مورد جواب جملات نیش دار، به آن بی توجه هستند. بهتر است با چنین افرادی با آرامش کامل و محترمانه برخورد کرده و انتظار نداشته باشیم که یک شبه تغییر کنند.

همچنین توجه به حفظ روابط خانوادگی و دوری از بروز مشکلات در محسط شغلی، یکی از موضوعات مهم در برخورد با چنین افرادی است. افراد می‌توانند در این زمینه از یک روانشناس کمک گرفته و روش های مهارت های ارتباطی را بیاموزند.

برای دریافت مشاوره در زمینه جواب جملات نیش دار می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

منبع :  جواب جملات نیش دار





:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: